Loppisshoppat...




Helt okej helg för loppisshopping, 20-familjsloppisen hade lite spännande saker, och för all del väldigt mycket skrot också :)
Blev i alla fall shoppat den silvriga metall skålen för 35 kr. Står inget märke eller nåt och är nog ganska nyproducerad. Är tyvärr lite svag för saker på fot, och särskilt när foten är superläcker :)
Sen blev de 3 söta ramar á 5 kr styck. Och sist men inte minst så blev jag presentad av min kära mor med detta fat.
Gefle är märket 345G står det under den. Dekoren är VÄLDIGT lik mina UE-tallrikar som finns här under. Och om jag inte missminner mig så har jag läst nånstans att Uppsala Ekeby och Gefle gick ihop nån gång. Så jag antar att det har nåt samband med den lite mer detaljerade Gefle-tallrikens motiv..
Sen hittade hon en ljusstake som nog hade passat att göra om till ett kakfat tillsammans med tallriken :)

Köpte även en brödlåda för 20 kr. Men den blev kvar i bilen, därför ingen bild..

Kommentarer
Postat av: Marie

Superläckert fat på fot! Jag har också förkärlek för fat på fot. fyndade ett liknande själv i helgen...

2010-10-18 @ 07:56:35
URL: http://loppisletaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0