Ett fynd?

Hej!


Fick för mig här en kväll att jag skulle börja blogga om ett av mina stora intressen, gamla prylar.. Loppis-galen skulle man nästan kunna kalla mig, eller ja, helt enkelt... LOPPISBITEN  :)

 Först var jag mest intresserad av kitsch och udda grejer, det är jag fortfarande tokig i, men nu är det även annat som faller mig i smaken.

Svårt att precisera vad jag egentligen fastnar för, men jag är en sån där människa som blir "tok-kär" i vissa saker..






Det här "plåt"-skrinet hittade jag på en loppmarknad i Gällivare, tror jag betalade  5-10 kronor. 
Har ingen aning om när den är gjord, enda märkningen jag hittade är på undersidan där det står FOREIGN och en svanliknande fågel med ett T i.

Någon som vet nåt om denna?

Är i alla fall riktigt nöjd med skrinet, som får agera förvaring åt några av mina smycken :)



Kommentarer
Postat av: Antikviteten

Vilket vackert skrin, ett fynd oavsett ålder och pris!

2010-10-06 @ 13:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0