Loppisfynd från sommarens soliga dagar...

Hittade den här lampan på loppis i Lassbyn (utanför Boden). Hela 10 kronor betalade jag.


Vad kan det vara för årsmodell? Tror inte den är särskilt gammal va?
Material? (Mässing?)

Några veckor senare gick jag på en loppis hemma i G...och hittade en till. Precis likadan.

Nu har jag problem att hitta någon lampskärm till.
Helst hade jag velat ha nåt leopardmönstrat, som bryter av från den lite gammeldags romantiska stilen.

Hittade nämligen en jättefin lampskärm på återvinningen dagarna innan jag hittade den andra lampan. Så nu lär jag ju inte få tag på en likadan...
(Lampskärmen är förövrigt både gammeldags och romantisk...)





Kommentarer
Postat av: Antikviteten

Fina lampor! Hoppas du hittar en till likadan skärm eller att du får till riktigt snygga leomönstrade skärmar! Passar din stil!

2010-10-11 @ 11:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0